4 askelta kohti uutta työympäristöä

Hybridityö on tullut jäädäkseen: työtä tehdään rinnakkain toimistolla, kotona, kahvilassa tai yhteistyökumppanin tiloissa. Miten ihmeessä yritys osaa luovia työelämän ja työympäristön muutoksessa? Miten viestiä muutoksesta työntekijöille? Nelivaiheinen palvelupakettimme on avuksi kaikenkokoisissa muutostilanteissa.

Näihin kysymyksiin vastaamme yhdessä

1. Millaisessa ympäristössä työskentelemme tulevaisuudessa?

Kartoitamme ensin yhdessä yrityksenne tarpeet sekä määrittelemme tavoitteet ja vision: millainen työpäivänne on tulevaisuudessa?

Tavoitteena on valmistaa organisaatio muutoksen äärelle ja auttaa yrityksen johtoa tunnistamaan signaaleja työympäristön kehittämistarpeista. Arvioimme uusia mahdollisuuksia ja ratkaisuja.

2. Miten otamme henkilöstön mukaan muutokseen?

Mietimme yhdessä, kuinka osallistamme työntekijöitä uuden työympäristön suunnittelussa ja muutoksen läpiviemisessä.

Tavoitteena on yhdessä luoda organisaatiolle yhteinen näkemys siitä, miten työtilat voivat tukea organisaation uutta työskentelytapaa. Metodiksi voimme valita osallistavan sisustustyöpajan.

3. Miten toteutamme työympäristön?

Pohdimme yhdessä, millainen työympäristö vastaa tarpeisiinne tiimi- ja yksilötasolla. Työtilojen tulee tarjota uusia mahdollisuuksia erilaisiin työnteon tapoihin sekä yhdistää lähi- ja etätyön muotoja luovasti.

Tavoitteena on saada aikaan konkreettisia työympäristön ratkaisuvaihtoehtoja, jotka on suunniteltu yhdessä sisustusarkkitehdin kanssa. Sisustusarkkitehtipalvelut ovat osa palvelupakettiamme.

4. Miten työskentelemme uudessa ympäristössä?

Luomme yhdessä pelisäännöt, jotka tekevät uudesta työympäristöstänne toimivan.

Tavoitteena on saada henkilöstö mukaan miettimään, miten organisaatio toimii parhaalla mahdollisella tavalla uudessa työympäristössä. Millaisia pelisääntöjä tarvitsette? Millaisen työpäivän yhdessä luotte? Työympäristön muutos on matka, jonka aikana pitää olla tilaa ja aikaa oivalluksille sekä yhteiselle kehittämiselle.

Työelämän asiantuntijat palveluksessanne

Kohti uutta -palvelumme asiantuntijoina toimivat työelämän ja työympäristön suunnittelun ammattilaiset: tietokirjailija, osallistavan tilasuunnittelun asiantuntija Maaretta Tukiainen Moodit Oy:stä ja suunnittelujohtaja Katja Lajunen Tilamuotoilutoimisto Profit Interior Oy:stä. He työskentelevät organisaationne tukena koko prosessin ajan.

Lue lisää asiantuntijoistamme ja heidän ajatuksistaan uusista työympäristöistä.

Kenelle palvelupaketti on tarkoitettu?

  • Nelivaiheinen Kohti uutta -palvelupakettimme ja sisustusarkkitehdin palvelut ovat yrityksellesi maksuttomia, kun olet solminut aiesopimuksen uudesta työympäristöstä Business Gardenin kanssa. Paketin arvo asiakkaalle on 30 000–100 000 euroa riippuen organisaation ja uuden työympäristön koosta.
  • Etu koskee työympäristöjä, joiden koko on vähintään 300 m².
  • Business Gardenin asiantuntijat auttavat yritystänne myös kaikissa muuttoon liittyvissä käytännön asioissa. Voimme myös uudelleen vuokrata nykyiset toimitilanne ja ottaa niistä vuokravastuun.